Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

Η Βαγδάτη μέσα από τον φακό ενός 8χρονου


Eight-year-old boy is Iraq's youngest photographer από Stefanelonikitelo


Πηγή : News247

Εικόνες, να βλέπω εικόνες...ο Qamar Hashim αν και μόλις οκτώ ετών θέλει να φωτογραφίζει τη ζωή, τους καθημερινούς ανθρώπους, την πόλη του.
Κατοικεί στη Βαγδάτη την πόλη που δοκιμάζεται, βομβαρδίζεται, καταστέφεται. Οι συνομήλικοί του στην θέση του κλοτσούν ντενεκεδάκια παίζοντας ποδόσφαιρο μέσα στις αλάνες ή βλέπουν τηλεόραση.
Ο  Qamar περιπλανιέται στην πόλη με μια φωτογραφική μηχανή και μας δείχνει ένα Ιράκ που προσπαθεί να αντισταθεί. Δεν φωτογραφίζει στρατεύματα, αιματοχυσίες... αλλά την καθημερινότητα των συμπολιτών του. Τους φωτογραφίζει σε βιβλιοπωλεία, σε  παζάρια, ενώ διασκεδάζουν.
Ο οκτάχρονος είναι γιος φωτορεπόρτερ. Όταν ήταν τεσσάρων έβλεπε τον πατέρα του να φωτογραφίζει τα Αμερικάνικα στρατεύματα από το παράθυρο του σπιτιού τους και αποφάσισε να  κάνει το ίδιο.

 Ο νεαρός που πλέον είναι ο νεότερος φωτορεπόρτερ του κόσμου  έχει κερδίσει πολλά βραβεία συμπεριλαμβανομένου του Iraqi Society Photographic.
Σε συνέντευξη του τον περασμένο μήνα ανέφερε ότι η πρώτη του φωτογραφία τραβήχτηκε όταν ήταν ακόμα τεσσάρων. Φωτογράφισε  γλάρους, πουλιά και παλιά σπίτια σε μια εκδρομή στον Τίγρη ποταμό.

 Παρά το νεαρό της ηλικίας του  ο Qamar έχει ήδη μια αξιοσημείωτη κατανόηση της δύναμης της φωτογραφίας.
Είπε "Η φωτογραφία είναι πολύ σημαντική. Μπορούμε να δείξουμε την πόλη, τη ζωή και τους ανθρώπους" και προσθέτει "Θέλω να πω μέσα από τις  φωτογραφίες μου ότι το Ιράκ είναι πολύτιμο και οι Ιρακινοί είναι πολύ ευγενικοί."

 Όταν ρωτήθηκε πώς ένιωσε για την απόφαση των  αμερικανικών  στρατευμάτων  να εγκαταλείψουν το Ιράκ, η απάντηση του ήταν  "Είμαι φοβισμένος από τους στρατιώτες των ΗΠΑ. Κατέστρεψαν το  σπίτι της οικογένειάς μου το 2003, όταν ήμουν ακόμα  έμβρυο. Δόξα τω Θεό η οικογένειά μου επέζησε και είμαι ευτυχής τώρα για την αναχώρησή τους."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου